وقتی خوب بودن کافی نیست!
ست کردن وسایل آشپزخانه | لوازم آشپزخانه چه رنگی بخرم | دکوراسیون آشپزخانه مدرن | جهیزیه

راهنمایی خرید اجاق گاز رومیزی

Table of Contents

دوست عزیز خوش آمدید. در این مقاله که توسط تیم مارکتینگ سایت لوازم خانگی 724 تهیه شده، سعی بر آن داریم که راهنمایی و آموزش خرید اجاق گاز رومیزی و همچنین معایب و مزایای آن نسبت به اجاق گاز های مبله و یا طرح فر را برای شما بازگو کنیم.

تفاوت اجاق گاز توکار و روکار

تفاوت اجاق گاز توکار و روکار

 

در این قسمت می خواهیم به بررسی معایب و مزایای گاز صفحه ای نسبت به اجاق گاز های مبله بپردازیم. در گذشته قبل از اینکه گاز های توکار تولید شوند، اجاق گاز های مبله یا روکار در بازار بوده است. گاز های توکار از لحاظ زیبایی و سِت سازی دکوراسیون داخلی آشپزخانه بسیار حائز اهمیت هستند، چون امروزه برای داشتن یک آشپزخانه چشم نواز که قلب خانه شما است، نیاز به داشتن تجهیزات توکار دارید.

اگر بخواهیم از لحاظ دسترسی گاز های مبله را بررسی کنیم، میبینیم که اکثر مواقع از قسمت فر یا زیر اجاق گاز به علت دسترسی سخت به داخل فر، به عنوان انباری استفاده می شد. اما امروزه به دلیل توکار شدن تجهیزات آشپزخانه ها مانند اضافه شدن فر های توکار، این مسئله کاملا برطرف شده.

همچنین اگر بخواهیم از معایب اجاق گاز صفحه ای صحبت کنیم، تنها میتوان گفت که اگر یک اجاق گاز رومیزی ارزان قیمت یا نامرغوب را انتخاب و خریداری کنید، شاهد توان حرارتی پایین، شبکه چدنی ضعیف و در برخی از موارد شکستن شیشه و یا زنگ زدگی صفحه استیل خواهید بود.

راهنمایی خرید اجاق گاز رومیزی

گاز رومیزی چی بخرم ؟!

اهمیت راهنمایی و آموزش خرید اجاق گاز های رومیزی بسیار بالا است، چون جزو جدیدترین گاز های موجود در بازار جهانی و داخلی می باشد. به دلیل دکوراسیون ها و دیزاین های جدید، نیاز به تجهیزات توکار آشپزخانه در بین مردم ما بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

در گذشته معمولا تمام لوازم آشپزخانه به صورت روکار بوده و فضای زیادی را اشغال می کرده، اما امروزه با کوچک تر شدن خانه ها و آشپزخانه ها، دوره تجهیزات روکار به پایان رسیده و در این زمان با تجهیزات آشپزخانه توکار با تنوع بسیار زیاد رو به رو هستیم که نیاز است برای خرید هر کدام از تجهیزات آگاهی داشته باشیم تا بهترین محصول مورد نظر را نسبت به بودجه و دکوراسیون آشپزخانه خود انتخاب کنیم.

در این مقاله تصمیم گرفتیم تا راهنمایی و آموزش کامل برای خرید یک گاز صفحه ای را به شما ارائه کنیم.

انواع اجاق گاز های صفحه ای

اجاق گاز های رومیزی در 5 دسته قرار می گیرند:

  1. استیل
  2. شیشه ای
  3. استیل و شیشه ای
  4. برقی
  5. سرامیکی

ویژگی یک اجاق گاز صفحه استیل خوب

ویژگی یک اجاق گاز صفحه استیل خوب

برای راهنمایی خرید اجاق گاز های رومیزی استیل موضوعی که از اهمیت بالایی برخوردار است، جنس صفحه استیل می باشد، که باید قابلیت تمیز کاری آسان و همچنین مقاوم در برابر تغییر رنگ، شوک حرارتی و زنگ زدگی باشد.

ویژگی های یک اجاق گاز صفحه شیشه ای خوب

ویژگی های یک اجاق گاز صفحه شیشه ای خوب

معمولا در این سبک از اجاق گاز، صفحه شیشه ای ساخت ایران و یا خارج است که باید سکوریت شده و مقاوم در برابر شکستگی، حرارت و تغییر رنگ باشد. در گاز های صفحه شیشه ای با کیفیت، تست مقاومت حرارت آن در برابر 280 درجه سانتیگراد انجام می شود.

اجاق گاز صفحه شیشه ای یا استیل؟!

یکی از دغدغه های مصرف کنندگان در خرید گاز رومیزی انتخاب شیشه ای یا استیل بودن  اجاق گاز است.

از طرفی استیل بودن اجاق گاز ویژگی های تمیز کردن آسان و مقاومت بالای آن ها است. اما از طرفی دیگر اجاق گاز های شیشه ای نمای زیبایی به آشپزخانه می دهند، اما نیازمند این است که روزانه تمیز شوند، به این علت که مواد زائد بر روی آن ها نسبت صفحه استیل بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

در کل نیاز به نگران بودن برای شکستن صفحه شیشه در برابر حرارت یا ضربه نیست. چون امروز تولید کنندگان با بهترین تکنولوژی های موجود صفحه اجاق گاز های شیشه سکوریت را تولید می کنند. همچنین اکثر اجاق گاز های شیشه ای دارای ضمانت شیشه و گارانتی می باشند.

توان حرارتی در اجاق گاز های رومیزی

توان حرارتی در اجاق گاز های رومیزی

عموما در بین مردم این تصور وجود دارد که، گاز های صفحه ای توکار نسبت به گاز های مبله و طرح فر، توان حرارتی (قدرت شعله) کمتری دارند، برای راهنمایی خرید اجاق گاز های رومیزی باید بدانید که شرکت های تولید کننده با بهترین تکنولوژی ها، این ضعف از گاز های صفحه ای را کاملا برطرف کرده اند و امروزه به جرعت می توان گفت که اجاق گاز های رومیزی با توان بالایی در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است.

شبکه چدنی گاز

شبکه چدنی گاز

چدنی ها به 2 بخش یک تیکه و رشته ای تقسیم می شوند.

جنس چدن در شبکه گاز از اهمیت بالایی برخوردار است. شبکه های چدنی با کیفیت باید لعابدار (داکتیل) مقاوم در برابر شوک حرارتی، تغییر شکل و رنگ باشد. که امروزه برند های معروف ایرانی مانند اجاق گاز های خارجی دارای این ویژگی ها هستند.

ولوم های گاز رومیزی

ولوم های گاز رومیزی

یک ولوم با کیفیت باید مقاوم در برابر حرارت مستقیم شعله ها باشد. بعضی از ولوم های موجود در گاز های بی کیفیت، از جنس پلاستیک می باشد، ولی در اجاق گاز های با کیفیت، ولوم ها مقاوم در برابر حرارت و نسوز است که معمولا از آلیاژ زاماک و یا باکالیت می باشد.

سرشعله ها و شیر ها

سرشعله ها و شیر ها

سرشعله ها در مدل های مختلف باهم تفاوت دارند. باید بدانید که انتخاب یک اجاق گاز صفحه ای با کیفیت به شما راندمان بسیار بالایی در پخت و پز می دهد. پس توجه به این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. در بعضی از مدل های سرشعله، که راندمان حرارتی بالا دارند به آن ها دوال گفته می شود  و در برخی دیگر هم وُک نامیده می شود.

برند های معروف سرشعله های خارجی:

Orkli اسپانیا، کوپرچی اسپانیا، defendi ایتالیا، sabaf ایتالیا و… می باشد.

سیستم ایمنی و ترموکوپل

در گذشته گاها خبر هایی از نشت گاز در خانه به علت استاندارد نبودن گاز ها شنیده ایم، که به عنوان مثال پس از سریز شدن غذا شعله اجاق خاموش شده اما گاز قطع نشده. اما امروزه با پیشرفت چشم گیر علم، در اجاق گاز ها کاملا این موضوع برطرف شده.

برای راهنمایی خرید اجاق گاز رومیزی باید مطلع باشید که ترموکوپل از موارد بسیار ضروری یک گاز صفحه ای است. که برای مثال ترموکوپل های خیلی خوب در برند های معتبر ایرانی و یا خارجی موجود است که می توان به ULTRA RAPID و یا TOP TIME و … اشاره کرد که در کمتر از 1 ثانیه عمل کرده و گاز را قطع می کنند، همچنین برای روشن کردن گاز به سرعت عمل می کنند.

گارانتی

شرکت های تولید کننده برای داشتن مشتریان ریشه ای، به گارانتی و وارانتی های متمایزی روی آورده اند. مثلا بعضی شرکت ها برای شیشه اجاق گاز تا 3 سال ضمانت بی قید شرط می گذارند. بعضی تا 18 ماه و بعضی دیگر تا 24 ماه، همچنین گاها گارانتی ها شامل کارشناسی جهت تایید می باشد که آیا محصول مورد نظر از عمد و بی توجهی شکسته شده و یا نقص فنی بوده.

با همه این اوصاف برای شمای مصرف کننده گارانتی می تواند یکی از ویژگی های انتخابی باشد.

آشنایی با برند های معتبر

در این بخش سعی داریم با لینک های مشخص شده شما را با برند های معتبر ایرانی و خارجی که تجهیزات آشپزخانه تولید می کنند آشنا کنیم. با کلیک بر روی هر لینک، به صفحه مورد نظرتان متصل می شوید. همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید با تلفن های مشخص شده در سایت تماس حاصل فرمایید. بی صبرانه منتظر صدای گرمتان هستیم.

استیل البرزاجاق گاز رومیزی استیل البرز

کَناجاق گاز رومیزی کن

اخواناجاق گاز رومیزی اخوان

بیمکثاجاق گاز رومیزی بیمکث

سینجر

هادستوناجاق گاز رومیزی هادسون

رابیتساجاق گاز رومیزی رابیتس

داتیساجاق گاز رومیزی داتیس

اجاق گاز رومیزی ارزان قیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
    0
    سبد خرید
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه