وقتی خوب بودن کافی نیست!
ست کردن وسایل آشپزخانه | لوازم آشپزخانه چه رنگی بخرم | دکوراسیون آشپزخانه مدرن | جهیزیه

ست کردن وسایل آشپزخانه

Table of Contents

به صفحه بهترین مقاله جهت ست کردن وسایل آشپزخانه خوش آمدید. از نظر ما آشپزخانه مکانی برای پخت و پز و ایجاد عشق و هماهنگی در خانه است، وقتی که قرار است غذا هایی با رنگ های گوناگون درست کنید، پس نیاز است که اشتیاق و هماهنگی و آرامش در دل داشته باشید. ما در این مقاله سعی بر آن داریم که مسیر آن هماهنگی و آرامش را به شما نشان دهیم.

نقش آشپزخانه و اصول چیدمان آشپزخانه

نقش آشپزخانه و اصول چیدمان آشپزخانه
اینجا با بهترین اصول چیدمان آشپزخانه، نحوه ست کردن وسایل آشپزخانه، انواع چیدمان جزیره ای، انتخاب وسایل آشپزخانه مدرن و لوازم آشپزخانه توکار آشنا می شوید.

هر خانه ای بسته به اندازه خود، چیدمان خود را میطلبد. از چیدمان های ساده گرفته تا چیدمان هایی که از آشپزخانه تا کل پذیرایی و خانه شما را با هم هماهنگ می کند و یا همان یکپارچگی که جویایش هستید را به شما هدیه می دهد. آشپزخانه مکانی است که معمولا خانواده برای صرف غذا در آن جمع می شوند و زمان های لذت بردن به آن اختصاص داده شده، حتی یک آشپزخانه با دکوراسیون خوب، روی تغذیه و روح روان ما تاثیر بسیار مثبتی می گذارد، که برای این موضوع می توانید از متخصصین فنگ شویی سوال بپرسید و راهنمایی های لازم را بگیرید.

ما در این مقاله سعی بر آن داریم تا به شما کمک کنیم که چگونه این دکوراسیون را با لوازم درست و ست کردن رنگ وسایل آشپزخانه انجام دهید. خیلی از مراجعین از ما برای راهنمایی گرفتن سوال می پرسند که لوازم آشپزخانه چه رنگی بخرم ؟

روانشناسی رنگ ها و ارتباط آن با آشپزخانه شما!

 

روانشناسی رنگ ها و ارتباط آن با آشپزخانه شما!
روانشناسی رنگ ها و ارتباط آن با آشپزخانه شما!

قبل از هر چیز شما را با روانشناسی بعضی از رنگ ها آشنا می کنیم و پس از آن ست کردن وسایل آشپزخانه را با این رنگ ها به شما آموزش خواهیم داد.

رنگ سفید

سبک بال، روشن، پاک و… صفت های مختلفی به این رنگ می دهند. باید به یاد داشته باشید که چشم های آدمی رنگ سفید را به عنوان یک رنگ درخشان میبیند. به همین دلیل از این رنگ برای ایجاد تضاد در نمادها، محل خرید، بسته بندی و آشپزخانه و پذیرایی یا هر جای دیگر که در چشم باشد استفاده می شود. آشپزخانه سفید با ته مایه کِرم، در روانشناسی گفته می شود که ایجاد کننده حس خیلی خوشمزه و عالی است.

آشپزخانه سفید

برای مثال وسایل آشپزخانه سفید و کابینت ها به رنگ کِرم و همچنین سفید وانیلی، حس طعم های خوشایند را در انسان ایجاد می کند. پس اگر به دنبال یک آشپزخانه با طعم های خوشمزه هستید، ترکیب سفید و کرم در آن بینظیر است. در ست کردن رنگ وسایل آشپزخانه سفید، می توانید در دکوراسیون از رنگ قهوه ای هم به خوبی بهره ببرید تا گرمی و احساس راحتی را به آشپزخانه شما هدیه دهد.

رنگ مشکی

قدرتمند، قًدر، کلاسیک و زیبا. همواره روی ذهن آدمی تاثیر گذار است. مشکی بیشتر مرتبط است با رمز و راز جادویی شب. باید بدانید که عصاره نفوذ ناپذیری پس از تاریکی و قدرت رنگ سیاه، در بسیاری از انواع محصولات سطح بالا و وسایل آشپزخانه های مدرن دیده می شود. مصرف کننده، رنگ سیاه را به عنوان قوی ترین، نمایشی ترین، چشم نواز ترین و گرانترین محصول می نگرد. همچنین در سال های اخیر نظرات در مورد رنگ مشکی نسبت به سایر رنگ ها بیشتر عوض شده است و نظرات منفی تبدیل به رویکرد های مثبت شده است.

آشپزخانه مشکی

امروزه در آشپزخانه ها دکوراسیون های بینظیر مشکی با نور پردازی بسیار حرفه ای به چشم می خورد، که تمام حس کلاسیک بودن و خاص بودن را نشان می دهد. همچنین تنوع بسیار زیادی در لوازم خانگی مشکی بوجود آمده. حتی میبینیم که سینک های ظرفشویی و شیرآلات به رنگ مشکی زیاد شده است. شاید با خود فکر کنید که سیاهی زیاد، هم خوب نیست و احساس خوبی نمیدهد! درست است، اما ادغام شدن آن با رنگ های دیگر مثل سفید، قهوه ای و … فوق العاده جلوه می کند.

در نهایت شاید جالب باشد که بدانید سیاه و سفید در کنار هم، کلاسیک ترین و نمادین ترین ترکیب رنگی محسوب می شوند که قدرت و شفافیت را به همراه نیرو و پاکی نشان می دهند.

رنگ قهوه ای

غنی، سالم و بی خطر، با دوام. این رنگ کاملا تداعی کننده رنگ زمین با خانه و اجاق آن، جوهره اصلی پایداری. اگر دکوراسیون سنتی را دوست دارید باید بدانید که قهوه ای به لحاظ تاریخی و به دلیل ماندگاری واقعی اش، بسیار در یک دکوراسیون خاص منزل و پر از احساس تاثیر گذار است. در صنعت لوازم خانگی، رنگ قهوه ای به دلیل ارتباطش با قدمت زمین، از مقبولیت بیشتری برخوردار است. مردم در یک طراحی و دکوراسیون داخلی قهوه ای رنگ، احساس امنیت بیشتری می کنند و این بواسطه یک واکنش حک شده در ذهن آدمی است که به سال های غار نشینی بر می گردد. محیطی که در آن امنیت مطلق از دست شکارچیان وجود داشت. حتی رنگ قهوه ای با زمینه زرد یا سفالین به شکل موفقیت آمیزی در صنعت لوازم آشپزخانه مورد استفاده قرار گرفته است.

آشپزخانه قهوه ای

 

در کل اگر می خواهید یک آشپزخانه گرم، با امنیت و خودمانی داشته باشید می توانید از رنگ های قهوه ای و حتی در کنارش از مشکی و زرد و طلایی هم استفاده کنید. البته قهوه ای نماینده طعم های خوشمزه هم می باشد.

تلفیق بعضی از رنگ ها در آشپزخانه

تلفیق بعضی از رنگ ها در آشپزخانه

رنگ سفید در آشپزخانه با اجاق گاز صفحه ای مشکی سرامیکی بسیار زیبا می شود. رنگ قهوه ای تیره با وسایل آشپزخانه استیل هم زیبایی منحصر به فردی را ایجاد می کند. همچنین رنگ قهوه ای با سفید و یا سیلور (نقره ای) هم یک جلوه خاص و تلفیقی از سنتی و مدرن را به شما ارائه می کند. در نظر داشته باشید که کابینت های مخفی و یا پوششی با تمام لوازم مخفی و توکار به شما یک سبک تمام مدرن می دهد.

نقره ای با خاکستری و طلایی، این دسته از رنگ ها بیشتر برای ویژه جلوه دادن است، و احساس گرانقیمتی و لاکچری را به شما عرضه خواهد کرد. قهوه ای تیره و مشکی، این مدل هم از سری سبک های آشپزخانه مدرن است. فقط موضوع قابل توجه این است که حتما از نور پردازی حرفه ای استفاده شود.

آشپزخانه مدرن

خب در این قسمت وقت آن رسیده تا یک مورد اساسی راجع به آشپزخانه های مدرن بدانید، اینکه اگر تجهیزات آشپزخانه توکار نداشته باشید، نمی توانید یک آشپزخانه مدرن را ایجاد کنید. در آشپزخانه های مدرن امروزی، هم به دلیل کم بودن جا و هم به دلیل سادگی سبک های مدرن، دیگر از وسایل روکار آشپزخانه خبری نیست و امروزه نیاز بازار به سمت فر های توکار، اجاق گاز های رومیزی، سینک های ظرفشویی توکار، محصولات اکسسوری آشپزخانه و سبد های داخل کابینتی و شیرآلات مدرن استفاده می شود که جذابیت بسیار ویژه ای به آشپزخانه شما میدهد.

آشپزخانه مدرن

در آشپزخانه های مدرن داشتن چیدمانی که سادگی را به ما عرضه کند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین انتخاب لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه، نقش بسیار مهمی در زیبایی آشپزخانه شما ایفا می کند. پس بدانید و آگاه باشید که در اکثر موارد آشپزخانه مدرن، داشتن آشپزخانه ساده و یک رنگ و منظم از اوجب واجبات است.

شرکت های تولید کننده لوازم آشپزخانه توکار

به علت نیاز بازار خیلی از شرکت های تولید کننده ایرانی با کمک گرفتن از طرح ها و تجهیزات آشپزخانه اروپایی، توانستند تجهیزات توکار بسیار خوب و با کیفیت، و زیبایی را برای مصرف کنندگان تولید کنند. که در ادامه می توانید به مقاله معرفی بهترین برند های لوازم خانگی در ایران، مراجعه کنید. در آن جا ما سعی کردیم راجع به بهترین تولیدات با مناسب ترین قیمت از هر برند را برای شما بازگو کنیم.

ست کردن رنگ وسایل آشپزخانه

اجاق گاز سفید یا مشکی ؟ اجاق گاز رومیزی شیشه ای یا استیل ؟

اکثرا اجاق گاز های صفحه ای به رنگ استیل، مشکی، سفید، شیشه ای مشکی دور طلایی، شیشه استیل و سرامیکی هستند که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. در ست کردن وسایل آشپزخانه ها معمولا از اجاق گاز های صفحه ای مشکی استفاده می شود. در مقاله راهنمایی خرید اجاق گاز رومیزی می توانید با انواع و مدل های مختلف این اجاق گاز ها آشنا شوید. همچنین برای بازدید از انواع اجاق گاز های رومیزی می توانید از لینک مشخص شده دیدن کنید و اجاق گاز رومیزی مد نظر خود را با تخفیف های ویژه انتخاب کنید.

ست کردن رنگ وسایل آشپزخانه اجاق گاز

اگر ما طیف رنگ آشپزخانه شما را به رنگ سفید و کِرم در نظر بگیریم، استفاده از اجاق گاز صفحه ای شیشه ای مشکی ساده و یا دور طلایی و اجاق گاز صفحه ای سرامیکی می تواند بهترین گزینه باشد. شما می توانید در این سبک از آشپزخانه، از میز ناهار خوری کرم هم استفاده کنید و در پذیرایی هم میتوانید با این سبک از رنگ ها، آن هماهنگی که نیاز دارید را با آشپزخانه ایجاد کنید.

آشپزخانه تان را به رنگ پایه مشکی

بهترین گزینه اجاق گاز صفحه ای شیشه ای سفید یا اجاق گاز های صفحه استیل فلش مونت است. که یک تضاد بسیار زیبا در آشپزخانه بوجود می آورد. اگر هم سبک آشپزخانه شما به رنگ نقره ای است یا از لوازم آشپزخانه استیل زیاد استفاده می کنید، پس بهترین گزینه گاز های رومیزی استیل هستند که در مدل های بسیار مختلفی موجود است.

انتخاب بهترین هود آشپزخانه

هود ها مانند اجاق گاز ها در تنوع مختلفی هستند. هود جزیره ای، هود شیشه ای و یا استیل، هود های توکار یا روکار، با مشخصات فنی بسیار متفاوت، که میتوانید در مقاله راهنمای خرید هود آشپزخانه کاملا مطالعه کنید و هود آشپزخانه با برند و مدل مدنظرتان را انتخاب کنید. همچنین برای بازدید از انواع هود آشپزخانه می توانید از لینک مشخص شده دیدن کنید و هود آشپزخانه مد نظر خود را با تخفیف های ویژه انتخاب کنید.

در ست کردن وسایل آشپزخانه هود را همیشه باید با اجاق گاز در نظر گرفت.

هود و اجاق گاز 2 وسیله آشپزخانه مرتبط باهم هستند. یعنی اگر دکوراسیون آشپزخانه شما برایتان اهمیت ویژه ای دارد، باید بدانید که نمیتوانید اجاق گاز شیشه ای داشته باشید و هود تان استیل باشد. پس حتما ست کردن این 2 باهم شرط است. اگر در آشپزخانه تان از وسایل استیل و اجاق گاز رومیزی استیل استفاده کرده اید، پس حتما نیاز است که هود تان هم استیل باشد. یا در بعضی مواقع می توانید از اجاق گاز شیشه ای دور استیل استفاده کنید.

انتخاب بهترین هود آشپزخانه

اگر اجاق گاز آشپزخانه تان شیشه ای است، حتما از هود شیشه ای برای این منظور استفاده کنید. حالا بسته به دکوراسیون خود می توانید از هود شیشه ای مشکی و یا سفید بهره ببرید. البته نوع هود شیشه ای که با اجاق گاز صفحه ای شیشه ای شما هماهنگ باشد هم جزو انتخاب های جدا نشدنی است. اگر هم در آشپزخانه تان از رنگ های مشکی در کابینت ها استفاده کرده اید، می توانید، ست هود و گاز رومیزی سفید را به کار ببرید. که جلوه ویژه در آشپزخانه شما ایجاد کند.

سینک گرانیتی یا استیل ؟ | سِت کردن سینک با آشپزخانه

امروزه دیگر دوره سینک روکار هم مانند اجاق گاز مبله روکار یا طرح فر به پایان اش نزدیک شده است، و ما شاهد سینک های توکار بسیار زیبایی هستیم، که در مدل های استیل و گرانیتی در بازار موجود هستند. برای ست کردن وسایل آشپزخانه باید بدانید سینک ظرفشویی گرانیتی در رنگ های مختلفی از جمله مشکی، سفید، کرم و غیره وجود دارند که برای دکوراسیون های حرفه ای استفاده می شود. جهت آگاهی بیشتر برای انتخابی هوشمندانه تر، می توانید در مقاله راهنمایی خرید سینک ظرفشویی کاملا با آن ها آشنا شوید. همچنین برای بازدید از انواع سینک های ظرفشویی می توانید از لینک مشخص شده دیدن کنید و سینک ظرفشویی مد نظر خود را با تخفیف های ویژه انتخاب کنید.

سِت کردن سینک با آشپزخانه

آشپزخانه به رنگ سفید و قهوه ای

استفاده از سینک گرانیتی سفید بهترین گزینه برای شما می باشد. که هماهنگی منحصر به فردی را ایجاد می کند. سینک ظرفشویی استیل هم معمولا در اکثر دکوراسیون ها به کار می رود. اما بهتر این است که، اگر از سینک ظرفشویی استیل استفاده می کنید، رنگ کابینت ها از رنگ های خیلی متفاوت مثل مشکی نباشد.

ست کردن وسایل آشپزخانه | لوازم آشپزخانه چه رنگی بخرم | دکوراسیون آشپزخانه مدرن | جهیزیه

سینک گرانیتی مشکی

معمولا در برخی دکوراسیون های مدرن که در آشپزخانه آن از رنگ های مشکی استفاده شده، سینک گرانیتی به رنگ مشکی به کار رفته است. یعنی از تلفیق رنگ های سفید و مشکی، البته بیشتر مشکی استفاده شده است.

انتخاب شیر ظرفشویی مناسب

انتخاب شیر ظرفشویی مناسب در آشپزخانه

امروزه شیرآلات در رنگ های مختلف، بسیار متنوع شده است. و برای ست کردن وسایل آشپزخانه هماهنگی رنگ شیر ظرفشویی مانند سینک ظرفشویی، باید با رنگ پایه یا قالب آشپزخانه شما یکی باشد. اگر از سینک ظرفشویی گرانیتی مشکی یا سفید استفاده کرده اید، بهتر است که شیر ظرفشویی شما هم با همان رنگ ست شود. اگر تصمیم شما ایجاد یک فضای تمام لاکچری در آشپزخانه است ما به شما پیشنهاد می کنیم که از رنگ های طلایی در شیرآلات و ست کردن آن با سینک ظرفشویی گرانیتی مشکی و یا سینک استیل توکار استفاده کنید. برای آگاهی از مدل های مختلف آن می توانید در مقاله راهنمایی خرید شیرآلات ظرفشویی کاملا با انواع و مدل های مختلف آن آشنا شوید. همچنین برای بازدید از انواع شیرآلات می توانید از لینک مشخص شده دیدن کنید و شیرآلات مد نظر خود را انتخاب کنید.

انتخاب فر توکار مناسب

انتخاب فر توکار مناسب آشپزخانه مدرن

فر های توکار در مدل ها و رنگ های مختلف مانند تمام سفید، استیل، مشکی و تلفیقی از مشکی استیل یا سفید استیل استفاده می شود. در ست کردن وسایل آشپزخانه باید بدانید که فر هم بهتر است به رنگ کابینت ها و رنگ پایه آشپزخانه شما باشد، که هماهنگی و یکپارچه بودن را به شما عرضه کند. در موارد مختلفی هم دیده شده که فر های توکار را با بقیه لوازم آشپزخانه مثل هود و اجاق گاز، ست می کنند. جهت آگاهی بیشتر برای انتخابی هوشمندانه تر، می توانید در مقاله راهنمایی خرید فر توکار کاملا با آن ها آشنا شوید. همچنین برای بازدید از انواع فر های توکار می توانید از لینک مشخص شده دیدن کنید و فر مد نظر خود را با تخفیف های ویژه انتخاب کنید.

انتخاب اکسسوری آشپزخانه

انتخاب اکسسوری آشپزخانه

نقش مهم در ذخیره سازی

برای ست کردن وسایل آشپزخانه نقش ذخیره سازی در آشپزخانه بسیار مهم است، چون معمولا خانواده های ایرانی، همیشه در آشپزخانه معضل کمبود جا را دارند. یعنی از طرفی من آشپزخانه مدرن می خواهم و از طرف دیگر یک آشپزخانه مدرن باید منظم و ساده باشد و از وسایل توکار استفاده شود. اما هر کاری انجام می دهم مشکل اساسی ام برطرف نمی شود! پس ما به شما میگوییم بهترین کار استفاده از سبد ها، شلف ها و اکسسوری های توکار است، که تاثیر بسیار خوبی در زیبایی آشپزخانه و همچنین برطرف کردن این معضل اساسی دارد.

اگر جویای یک آشپزخانه مدرن هستید، پس باید از شلوغی بپرهیزید. پس انتخاب یک اکسسوری مناسب در مدرن کردن آشپزخانه شما تاثیر بسزایی دارد. استفاده از یونیت ها، سوپر مارکت، مجیک کرنر چرخشی، لوبیایی و غیره، کاملا می تواند فضای محدود آشپزخانه شما را برطرف سازد، همچنین در مدرن کردن آن هم بسیار مهم و تاثیر گذار است. در مقاله معرفی انواع اکسسوری ، کاملا با انواع و مدل های مختلف آن می توانید آشنا شوید. همچنین برای بازدید از انواع اکسسوری آشپزخانه می توانید از لینک مشخص شده دیدن کنید و اکسسوری مد نظر خود را انتخاب کنید.

چیدمان جزیره ای

چیدمان جزیره ای آشپزخانه مدرن

چیدمان جزیره ای مدل های مختلفی دارد، در آشپزخانه جزیره ای بزرگ و تمام مدرن معمولا سینک ظرفشویی توکار روی اپن قرار میگیرد که شیرآلات بسیار زیبا در آن به کار می رود. البته باز هم تکرار می کنیم که انتخاب رنگ بسیار مهم است و در این مدل از آشپزخانه مدرن حتما با رنگ پایه انتخاب های خود را انجام دهید. در بعضی دیگر از مدل های آشپزخانه جزیره ای، اجاق گاز رومیزی یا برقی استفاده می شود. همچنین هود هم در این چیدمان جزیره ای قرار می گیرد. اگر انتخاب اجاق گاز صفحه ای شیشه ایبرای شما مهم است می توانید از هود شیشه استیل جزیره ای استفاده کنید که هم استیل آن ایجاد هماهنگی با آشپزخانه کند و هم شیشه آن با اجاق گاز رومیزی تان، حتی می توانید اجاق گاز رومیزی شیشه ای دور استیل به کار ببرید.

تمام موضوع در ست کردن وسایل آشپزخانه و پذیرایی استفاده از لوازم خانگی با رنگ مناسب است که ایجاد هماهنگی در خانه و در برخی موارد ایجاد تضاد های زیبای بسیار کوچک کند. نکته دیگر اینکه اگر داشتن یک آشپزخانه جزیره ای برای شما مهم است، اما آشپزخانه تان کوچک است، اصلا جای نگرانی نیست. چون با انتخاب ابعاد مناسب لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه می توانید شما هم یک آشپزخانه جزیره ای زیبا و مدرن داشته باشید.

نکته کلیدی

امروزه با تنوع بسیار زیاد در دکوراسیون داخلی خیلی از افراد انتخاب های شان را به سمت رنگ های نقره ای برده اند، که این یک سبک از آشپزخانه مدرن است. ما در این مدل ها بیشتر پیشنهاد می کنیم از لوازم آشپزخانه استیل و یا تلفیقی از استیل و شیشه استفاده کنید. برای شناخت بهتر لوازم خانگی شیشه استیل، می توانید از لینک های راهنمایی خرید، هر کدام از دسته های محصولی استفاده کنید.

انتخاب ابعاد مناسب در ست کردن وسایل آشپزخانه

انتخاب ابعاد مناسب در ست کردن وسایل آشپزخانه

در این مقاله سعی کردیم دکوراسیون آشپزخانه را با مدل های مختلف برایتان تشریح کنیم. اما یک موضوع مهم که نباید آن را فراموش کرد، هماهنگی ابعاد انتخابی لوازم خانگی شما است. برای مثال هیچوقت یک سینک بزرگ در یک آشپزخانه کوچک، آن زیبایی را که مد نظرتان هست به شما ارائه نمی کند. پس نیاز است که سینک را با اندازه آشپزخانه تان در نظر بگیرید و در نهایت اگر جادار بودن سینک ظرفشویی خیلی برای تان مهم است، می توانید بیشتر روی عمق سینک ظرفشویی توکار خود مانور دهید. همچنین برای انتخاب یک اجاق گاز صفحه ای مناسب در آشپزخانه کوچک، باید از اجاق گاز 5 شعله با ابعاد کوچک تر و یا اجاق گاز 4 شعله استفاده کرد که نسبت به ابعادش، بسیار جلوه زیبایی در آشپزخانه شما ایجاد کند. برای انتخاب هود مناسب هم مانند اجاق گاز حتما این موارد را جدی بگیرید.

نکته مهم برای آشپزخانه های کوچک

اگر هنوز لوازم خود را خریداری نکرده اید یا بخشی از آن را گرفته اید، حتما به توکار بودن آن ها توجه کنید، چون اگر از لوازم روکار استفاده کنید فضای آشپزخانه خود و گزینه داشتن یک آشپزخانه مدرن یکپارچه را از دست می هید.

بهترین نمایندگی لوازم آشپزخانه

شما در سایت لوازم خانگی 724 می توانید با بهترین برند ها با تنوع بسیار زیاد آشنا شوید و از تیم مارکتینگ و تیم دکوراسیون ما مشاوره های کامل بگیرید و حتی حضورا از لوازم آشپزخانه خود بازدید کنید و کالای انتخابی خود را لمس کنید.

چیدمان آشپزخانه عروس

همچنین برای چیدمان آشپزخانه عروس و خرید لوازم آشپخانه سایت لوازم خانگی 724 با مناسب ترین قیمت ها و تخفیف های ویژه در خدمت شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
    0
    سبد خرید
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه