وقتی خوب بودن کافی نیست!
سایبان کولر آبی البرز 5

سایبان کولر آبی

Table of Contents

سایبان کولر آبی : تولید سرمایش در فصول گرم سال از بزرگترین عوامل ایجاد بار پیک سالیانه در کشور می باشد. کشور ایران با توجه به شرایط اقلیمی که درآن قرار دارد به صورت عمده از دو سیستم سرمایش

کولر آبی و کولر گازی استفاده مینماید.

کولر های آبی پلیمری  نیرو تهویه البرز که با تبخیر آب،هوا را خنک میکنند در هرساعت حدودا بین 20 تا 40 لیتر آب مصرف میکند.

همچنین توان برق مصرفی کولرهای آبی نیرو تهویه البرزخیلی پایین  است.استفاده از سایبان برای کولرها،استفاده از پدسلولزی مناسب،شناور استاندارد، تراز کردن کولرپلیمری البرز، از بین بردن رسوب سطح کولر و شیلنگ ها و روغن کاری تسمه های کولرآبی از جمله اقداماتی است که نقش موثری در صرفه جویی آب مصرفی کولر دارد.

بر اساس نتایج حاصله، با انجام اقدامات بهینه سازی مذکور برای هر کولر آبی، سالانه به طور متوسط حدود 145 کیلووات ساعت کاهش مصرف برق و 18 مترمکعب کاهش مصرف آب ایجاد خواهد شد.

سایبان کولر آبی البرز 4

 

اهمیت سایبان کولر آبی البرز 

کولر سلولزی آبی در کشور ما بیشترین استفاده را دربین سیستم های خنک کننده ی هوا دارند.در اکثر موارد نیز کولر را بر روی پشت بام، و در معرض نور مستقیم آفتاب قرار داده می شود. ثابت شده است که گرم شدن بیش از حد بدنه کولر به خاطر نور آفتاب،راندمان کولر آبی را تا 50% کاهش میدهد.

از دیگر مزیت های این ترفند،می توان به موارد زیر اشاره داشت:

1-افزاش طول عمر بدنه کولر البرز

طبیعی است که خنک نگه داشتن قطعات الکتریکی و مکانیکی درون کولرپلیمری البرز، به افزایش طول عمر قطعات منجر میشود.چرا که گرما و آفتاب باعث تخریب قطعات پلاستیکی در طول زمان خواهد بود.

به همین دلیل، با وجود سایه بان می توان جلوی بسیاری از هزینه های اضافی را گرفت.

2- صرفه جویی در مصرف آب و برق

زمانی که راندمان کولرسلولزی البرز افزایش می یابد کیفیت باد بیشتر شده و تهویه هوا به شکل بهتری صورت میگیرد.به همین دلیل مدت زمان کمتری نیاز است تا کولر را روشن بگذاریم.به همین دلیل تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی میشود. همچنین کم شدن میزان تبخیر آب درون کولرنیرو تهویه البرز مصرف آب را نیز کاهش میدهد.

3-جلوگیری از تاثیر بارندگی

با وجود سایبان کولر آبی،جلوی برخورد آب به بدنه کولر های نیرو تهویه البرزدر صورت بارندگی گرفته شده.همچنین با بارش برف،برف روی بدنه کولر قرار نمیگیرد و سنگینی برف باعث وارد شدن فشار نامطلوب به کولر نخواهد شد.

4-افزایش عمر کولر

نکته ای که شمارا به نصب سایبان کولر وادار میکند افزایش طول عمر بدنه کولر است در فصل تابستان تابش مستقیم نور خورشید باعث میشود که رنگ کولر در اثر گذشت زمان از بین برود.

بنابراین نصب سایبان کولر در اندازه های مناسب باعث میشود که از کولر در برابر این موارد گفته شده محافظت کند.

5-صرفه جویی در مصرف آب و برق

با نصب کردن سایبان کولر از تابش مستقیم گرما جلوگیری میشود و آب کولر دیرتر تبخیر میشود. بنابراین تا 35% مصرف آب کاهش میابد.همچنین هنگامی که از تابش نور مستقیم خورشید جلوگیری می شود باد کولر خنک تر است و شما در این حالت می توانید از دورپایین کولر البرز  استفاده کنید که

می تواند 50 درصد در مصرف برق صرفه جویی شود.

6-جریان باد خنک و سریع تر

با تابش مستقیم آفتاب، آب داخل کولر سریع تر بخار میشود و زودتر گرم میشود استفاده از سایه بان کولر باعث می شود که دمای داخل کولر کمتر باشد در نتیجه باد خنک تری هم تولید میکند

استفاده از سایبان کولر 50% در سرمای کولرپلیمری البرز موثر است.

سایبان کولر آبی البرز 6

انواع سایبان

برخی ازسایبان ها، از جنس پلاستیک پلی کربنات ساخته میشود که براحتی خم شده و حالت میگیرد و می توان به راحتی از آن بر روی بدنه کولر استفاده کرد.این جنس از سایه بان وزن کمی دارند و به راحتی می توان آن را جابجا کرد.

مقاومت در برابر سایش و آب و آفتاب نیز از ویژگی های این جنس می باشد.

دسته دیگر از جنس سایبان کولر آبی، پارچه های برزنتی که در چادر مسافرتی هم استفاده می شود میباشد. این جنس از پارچه ضد آب می باشد و ویژگی های یک سایبان خوب را دارد.

باید توجه داشت که برای نصب این پارچه ها نیاز است تا میله هایی به شکل ثابت در جایگاهی قرار دهید تا بتوانبد پارچه را برروی آن سوار کنید.

ویژگی های یک سایبان مناسب

یک سایبان خوب که میتوانیم از ان برای کولر استفاده کنیم،باید این قابلیت را داشته باشد که به خوبی از کولر در مقابل نور مستقیم خورشید محافظت کرده و مانع از داغ شدن بدنه کولر بشود.

همچنین باید از جنسی باشد که بیشتر از اینکه نور خورشید را جذب کند آن را بازتاب کند تا دمای خود سایبان بیش از انداره بالا نرود

به عبارت دیگر جنس سایبان به شکلی نباشد که با جذب نور آفتاب روند تخریبی داشته باشد بلکه باید در این راستا مدت زمان زیادی مفید واقع شود.

بهترین جنس سایبان مناسب برای کولر آبی

از جنس هایی که قبل تر نیز ذکر شد هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند و بستگی به این دارند که محل زندگی شما چه شرایط آب و هوایی دارد.

اگر در منطقه ای هستید که آفتاب با شدت زیادی می تابد ممکن است در کوتاه مدت سایبان های پلی کربناتی را ازبین ببرد.

یا اگر بادهای شدیدی در منطقه شما می وزد بهتر است که از سایبان های فلزی استفاده شود.

اما به شکل عادی سایبان های برزنتی هم قیمت کمتری داشته و هم کارایی های یک سایبان خوب را دارد. یعنی به خوبی از ورود گرد و غبار به داخل کولر جلوگیری کرده و مانع از نشستن باران و برف برروی آن خواهد بود.

سوالات متداول

سایبان کولر برای چه نوع کولرهایی لازم است؟

تقریبا همه کولرهای آبی که در پشت بام و یا تراس خانه ها نصب میشود

کولر های آبی که ساعات زیادی از روز در معرض تابش مستقیم خورشید قرار میگیرند تابش مستقیم آفتاب روی کولرهای آبی موجب تبخیر سریع تر آب و فرسایش کولر آبی می شود

بهترین جنس پارچه برای سایبان کولر آبی سلولزی

اگر سایبان پارچه ای استفاده کنید بهتر است .سایبان کولر آبی البرز را از جنسی انتخاب کنید که ضد آب و ضخیم باشد.

جهت مشاهده و خرید تجهیزات سرمایشی به فروشگاه اینترنتی گرمستون مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
    0
    سبد خرید
    سبد شما خالی استبازگشت به فروشگاه